De Belgische fabrikant Beaufort lanceert een spiksplinternieuwe website op vrijdag 23 mei. Dat laat het merk weten via een persbericht. Later deze week zal er ook een communicatie worden gepost op de sociale-mediakanalen met enkele teasers, onder andere van de recente fotocampagne.
De nieuwe website is een volgende stap in de Reimagine-strategie van Brand Manager Pieter Vander Linden. Het fietsenmerk uit Wielsbeke heeft begin dit jaar al haar vernieuwde concept van Betaalbare Luxe voorgesteld en wil nu de lijn doortrekken naar haar communicatiekanalen en website. ‘Er was behoefte naar een gebruiksvriendelijker en moderner platform, analoog met onze fietsen’, aldus Vander Linden. ‘Daarnaast wilden we Beaufort ook een gezicht geven en klanten een blik gunnen achter de schermen. Door uitgebreid in te gaan op onze missie, visie en waarden op de website en daaraan enkele medewerkers – met foto – te koppelen, zullen mensen ons beter kunnen leren kennen.’
Meer details over de nieuwe website geeft het merk niet prijs. Op basis van de slogan Betaalbare Luxe mag wel een harmonieus evenwicht worden verwacht tussen de productinformatie en mooie foto’s en video’s, waarbij ook de aardetinten (een element waarvoor het merk bekend staat, nvdr.) een plaats zullen krijgen.
Dat Beaufort de nieuwe website op 23 mei lanceert, is geen toeval. ‘Exact één maand later, op maandag 23 juni, vindt Beyond Beaufort plaats, de jaarlijkse dealerdag waarbij de collectie van het volgende seizoen in avant-première wordt voorgesteld,’ vervolledigt Vander Linden. ‘De uitnodigingen worden rondgestuurd naar het huidige klantenbestand, maar ook zij die ons merk in de toekomst willen vertegenwoordigen, zijn welkom. Gewoon een berichtje sturen via de website is de boodschap.’
Men zegge het voort.







