Voor de eerste keer sinds het bestaan van het merk neemt Beaufort deel aan een beurs in Nederland, meer bepaald het B2B Festival in de Brabanthallen in ’s Hertogenbosch. Die beurs loopt van zondag 9 februari tot en met maandag 10 februari.
Het Belgische fietsenmerk uit Wielsbeke houdt woord. In eerdere berichten had de nieuwe Brand Manager, Pieter Vander Linden, al aangegeven dat hij Beaufort wilt introduceren in Nederland. Deelnemen aan het B2B Festival is dan ook een logische stap. Het ‘dealer only’ event is uitsluitend toegankelijk voor mensen die een fietsenzaak uitbaten of in de sector actief zijn. Met andere woorden, het perfecte doelpubliek voor Beaufort, dat enkel via de professionele vakhandel wordt aangeboden.
Jarenlang heeft Beaufort enkel deelgenomen aan evenementen in België en Frankrijk. Velofollies in Kortrijk of Pro-Days in Parijs zijn vaste afspraken en daar komt nu dus ook het Nederlandse B2B Festival bij. Vorige maand nog maakte Beaufort indruk op Velofollies met een prachtige stand van maar liefst 60m², die de uitstraling had van een boetiek – inclusief met bloemen, spiegels en een zithoek – om het concept van Betaalbare Luxe concreet vorm te geven.
‘Door de fietsen, het merk én de stand net wat meer cachet, kleur en pit te geven zijn we erin geslaagd om opnieuw een relevant merk te worden voor consumenten en retailers. Waar de ene aangenaam verrast was door de elegante en slanke fietsen, was de andere dan weer onder de indruk van de creatieve en originele stand,’ aldus Vander Linden. Niet alleen bezoekers hebben de kleurrijke boom of luxueuze zithoek ontelbare keren gefotografeerd, ook de VRT Nieuws maakte dankbaar gebruik van de stand voor haar reportage.
Exact één jaar geleden werd Vander Linden aangesteld als Brand Manager om het merk een gezicht en een nieuwe uitstraling te geven. Iets later is het team uitgebreid met nog andere sleutelfiguren, zoals de nieuwe accountmanagers voor België en Nederland, respectievelijk Thibeau Criel en Daniël Hertogh. Vooral die laatste zal een sleutelrol spelen op het B2B Festival, omdat hij verantwoordelijk is voor de expansie van het merk in Nederland. Danzij hem heeft Beaufort een akkoord weten te strikken met een belangrijke Nederlandse speler, goed voor een eerste bestelling van maar liefst 200 fietsen.
‘De fietsindustrie heeft het niet makkelijk en staat voor grote uitdagingen, maar binnen Beaufort kijken we vol vertrouwen naar de toekomst. We geloven dat we alle kaarten in handen hebben om van 2025 een succesvol jaar te maken en we zullen geen enkele opportuniteit onbenut laten om ons merk én onze interne processen naar een hoger niveau te tillen. Het is voor onze klanten dat we het allemaal doen – als zij gelukkig zijn, zijn wij ook gelukkig,’ concludeert Vander Linden.
Voor meer informatie over het B2B Festival: NieuwsFiets Media & Events | Bezoekers info.









