“We bieden een premium service”
Beaufort brengt kwaliteitsvolle, betaalbare fietsen op de markt. Het nieuwe vlaggenschip is Beaufort Brave, een longtail. Klanten kunnen bij Beaufort rekenen op een uitstekende service. Het jonge team heeft de ambitie om ook in het buitenland actief te worden
Beaufort heeft recent een nieuw model ontwikkeld, de Brave, een longtail die deze zomer gelanceerd zal worden. “Het is ons nieuwe vlaggenschipmodel. De Brave is een sterke fiets met een scherpe prijs-kwaliteit- verhouding. Het zet de standaard van hoe we de toekomst tegemoet zien: fietsen met veel oog voor kwaliteit en detail, en budgetvriendelijk”, zegt Pieter Vander Linden, Brand Manager van Beaufort.
Scherpe prijzen
“Het segment Beaufort wordt via retailers aangeboden. Hierbij is de ontwikkeling van een kwalitatief retailernetwerk, dat service even hoog in het vaandel draagt als wijzelf, van cruciaal belang. De zoektocht naar professionele fietsverdelers is een continu proces. Vandaag zijn we sterk aanwezig in Vlaanderen en Frankrijk, maar op korte termijn willen we ons netwerk uitbreiden in Brussel, Wallonië, Nederland en Duitsland. Geïnteresseerden mogen ons altijd contacteren voor een demonstratie en een offerte.”
Beaufort is op het vlak van prijs-kwaliteit een heel sterk merk. “We maken kwalitatief heel goede fietsen voor een scherpe prijs. Op die manier kunnen we een brede groep gebruikers bereiken die niet in de hoogste budgetcategorie terechtkunnen.” Beaufort scoort goed bij alle leeftijden, van 20 tot 80 jaar, die veel willen fietsen.
Premium service
“Door onze uitstekende service zijn we een heel betrouwbare mobiliteitspartner. De markt evolueert, we optimaliseren onze dienstverlening. Het is onze missie om iedereen te laten genieten van het fietsen en hen aan te zetten om dat ook vaak te doen. Een goed onderhouden fiets is daarbij belangrijk. Wie bij ons een fiets koopt, kan er op rekenen dat in alle omstandigheden de mobiliteit wordt gegarandeerd.” Op de klantendienst van Beaufort staat een enthousiast team klaar van tien leden die hun klanten met de glimlach te woord staan voor raad en daad. De meeste adviesverlening gebeurt via de telefoon of per mail, maar in sommige gevallen haalt Beaufort de fiets op bij de klant om die in het hoofdkantoor in Wielsbeke na te kijken. Een tevreden klant, daar draait het om.
Pieter Vander Linden ziet een toenemende positionering van de fietsenmerken. Net als bij wagens zijn er premium merken. “Wij streven naar een premium service. We bieden drie jaar garantie op de elektrische wisselstukken, zeven jaar op de andere wisselstukken en een levenslange garantie op het kader. Dat doen we omdat we sterk geloven in onze producten, dat vertrouwen stralen we graag uit naar onze potentiële klanten. Bij ons lopen klanten geen enkel risico. Als Belgisch bedrijf kunnen we relatief kort op de bal spelen. Tegelijkertijd willen we onze service voortdurend naar een hoger niveau tillen.”
Belgische expertise
België is bij uitstek een fietsland en dat betekent dat er heel wat expertise aanwezig is. “Een mooi voorbeeld is dat België vlugger inspeelde op de evolutie naar elektrische fietsen dan Nederland. Beaufort is een Belgisch merk en daar mogen we best wel trots over zijn. We staan heel dicht bij onze klanten en retailers en verzamelen al jaren hun feedback. De informatie die daaruit komt, zetten we om naar concrete actiepunten voor latere fietsmodellen”, zegt Pieter Vander Linden. Ook de traditie speelt een grote rol. België ligt centraal in de EU, heel wat internationale organisaties zijn in Brussel aanwezig. Alle ogen zijn dus wel op ons land gericht. “We mogen onze fietscultuur hoog in het vaandel dragen.”
Andere mobiliteit
Pieter Vander Linden werkt al enkele jaren in de fietssector en heeft al heel wat mensen ontmoet die hun wagen willen verkopen om de fiets als hoofdvervoersmiddel te gebruiken. “Zeker in grote steden is een fiets handiger, gezien de soms moeilijke mobiliteitsomstandigheden. Dat betekent ook dat er een goede service nodig is. Een elektrische fiets wordt meer en meer het enige transportmiddel van gezinnen die in de stad wonen. Het is een prima zaak dat we op zoek gaan naar alternatieven om het al te drukke verkeersnet te ontlasten. Let wel, we willen niet dat alle auto’s verdwijnen. Wel kan er meer harmonie komen tussen fietsen, het gebruik van het openbaar vervoer en autorijden. Ook carpoolen, deelrijden of elektrische steps kunnen een rol spelen.”
Jong team
Pieter Vander Linden, een dertiger, wijst er op dat Beaufort vooral jonge medewerkers heeft. “Bijna iedereen is tussen 25 en 35 jaar oud. We willen graag mooie, hippe fietsen produceren. We houden de vinger aan de pols van wat klanten graag willen en passen eventueel onze productielijnen aan. Zo kan een bepaalde kleur heel erg in de smaak vallen, daar houden we rekening mee.
Door mensen te laten fietsen, dragen we bij aan een duurzame en ecologische samenleving. Voor ons als jongere generatie is dat belangrijk. Ook zijn we dynamisch en ambitieus. Zo willen we graag stappen zetten op de Europese markt, zonder in te boeten op de huidige service. Onze zaakvoerders hebben er het volste vertrouwen in en dat is fijn.”
Tekst : Hilde Pauwels
Foto’s : Beaufort