Bafang, een toonaangevende leverancier van eBike-aandrijfsystemen, heeft de verhuizing aangekondigd van zijn Europese hoofdkantoor, dat sinds 2012 in Nederland gevestigd is, naar een nieuw pand in Cuijk.
Grotere faciliteit
De nieuwe locatie van Bafang beslaat ongeveer 4.000 vierkante meter – vier keer zo groot als de vorige vestiging. Deze uitbreiding verstevigt de rol van het hoofdkantoor als dealer-servicecentrum, aftersales reparatiecentrum en magazijn- en logistiek centrum voor Europa. De uitbreiding richt zich met name op het verbeteren van de 48-uurs snelle service in West-Europa.
Versterkt servicenetwerk
Tot op heden heeft Bafang acht servicenetwerken opgezet in Europa – in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Italië, Polen, Tsjechië, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk – elk bemand met native speakers. Het team telt momenteel 35 medewerkers.
Bafang werkt met een dual-track servicesysteem:
- Een merkexclusief serviceprogramma dat de volledige levenscyclus van het product beslaat.
- Een Dealer-direct-service (DDS) programma, inmiddels uitgebreid naar de Benelux, Duitsland, Polen en het Verenigd Koninkrijk. Dit programma is beschikbaar voor merken die gebruikmaken van Bafang’s complete systemen en wordt gestart via wederzijdse afspraken om servicekwaliteit te garanderen.
Leroy van Heerde, Customer Service Manager Benelux bij Bafang, benadrukt: “De nieuwe faciliteit weerspiegelt onze langetermijnverbintenis met de Europese markt. We breiden niet alleen onze fysieke ruimte uit, maar herdefiniëren service standaarden – met lokale teams, slimme supply chains en flexibele samenwerkingsmodellen – om onze klanten echt ‘zero-delay’ support te bieden.”
Als innovatief bedrijf, geleid door de kernfilosofie ‘Toegewijd aan het succes van de klant’, blijft Bafang zijn ‘Product + Service’ dual-drive model inzetten om wereldwijde partners te helpen hun concurrentiepositie in de e-bike markt te versterken.






