De nieuwe BH iGravelX combineert veelzijdigheiden autonomie met de BHZ-motor van SEG automotive

Gebaseerd op de succesvolle BH GravelX, heeft deze iGravelx hetzelfde SRS anti-vibratiesysteem. Daarmee biedt de nieuwe BH iGravelX een innovatieve fietsbeleving waarbij noch asfalt noch autonomie beperkende factoren zijn tijdens de rit. De nieuwe BHZ-motor van SEG is geïntegreerd. De motor is ontworpen en vervaardigd in Spanje, en blinkt uit als sterke en compacte motor die efficiënte trapondersteuning geeft in alle omstandigheden.

De BH GravelX kwam enkele maanden geleden op de markt als een competitieve gravelbike, bekend om zijn veelzijdigheid en het innovatieve SRS-systeem dat het comfort verhoogt zonder concessies te doen aan gewicht of prestaties. Nu zijn al deze voordelen ook geïntegreerd in de nieuwe BH iGravelX.

De BH iGravelX beschikt over het Smooth Riding System (SRS) met een draaipunt in de zitbuis en specifieke carbonvormen in de liggende achtervork. Dit zorgt voor een flex van 3 tot 5 mm. Het systeem filtert effectief trillingen weg, terwijl de stijfheid en prestaties behouden blijven. Aan de voorkant dempt de Air Bow Gravel-voorvork ook trillingen, dat zorgt voor een uitgebalanceerd stuurgedrag. Deze componenten zijn naadloos geïntegreerd in de lijnen van het frame, waardoor een vloeiende en elegante esthetiek behouden blijft.

Zoals bij alle BH-modellen is integratie een belangrijke pijler als het gaat om het ontwerp, dat is bij deze BH iGravelX niet anders. De fiets beschikt over een volledig interne kabelgeleiding, een geïntegreerde zadelklem en verborgen wielspanners. Het ontwerp met een lage zitbuis en liggende achtervork biedt ruimte voor brede banden tot 45 mm, wat veelzijdigheid en prestaties op elk terrein garandeert.

De BH iGravelX maakt gebruikt van de BHZ-motor van SEG automotive, ontworpen en gebouwd in Spanje. BH biedt een garantie van vijf jaar op de motoren. Deze motor zet een nieuwe standaard met een compacte uitstraling en een laag gewicht. De motor is essentieel voor het behoud van de vloeiende lijnen en elegante esthetiek van dit model. Technisch levert de motor 65 Nm koppel met een piekvermogen van 500W. De belangrijkste innovaties zijn terug te vinden in de motorondersteuning. De motor reageert onmiddellijk tijdens acceleratie, maar zorgt ook voor een progressieve en natuurlijke vermogensafgifte. De iGravelX biedt 100% ondersteuning op elk moment, waarbij alle standen zijn te gebruiken totdat de accu leeg is. De fiets beschikt over een soepele afbouw van de ondersteuning bij het bereiken van de snelheidslimiet en is bijna geruisloos. Deze sterke punten sluiten perfect aan bij het karakter van de BH iGravelX.

De standaarduitrusting omvat een interne batterij van 420Wh, welke is uit te breiden met de XPro externe batterij. Deze kan draadloos verbonden worden met de tweede bidonhouder, om de capaciteit met 180Wh te verhogen, wat een totale capaciteit van 600Wh oplevert. De XPro-batterij is standaard inbegrepen in twee van de configuraties.

De BH iGravelX onderscheidt zich door een geïntegreerde display in de stuurpen, bekend als de iGravelX Heart. Dit innovatieve systeem toont de ondersteuningsniveaus via 12 gekleurde LED’s en maakt eenvoudige aanpassing mogelijk met de geïntegreerde knop.

De BH iGravelX is verkrijgbaar in drie verschillende configuraties, vanaf €5.499.