Nieuwe BH RS1: Nu nog meer aerodynamisch en geïntegreerd

De BH RS1 is volledig vernieuwd om sneller en geïntegreerder dan ooit te zijn, terwijl hij toch een hoog niveau van comfort behoudt en de meest veelzijdige fiets in het wegassortiment van BH blijft.

De komst van nieuwe versies van de BH Aerolight en de BH Ultralight heeft een nieuwe dimensie van snelheid en prestaties gebracht, het doel van beide modellen, geboren om seconden van de klok af te scheren en uit te blinken in elke race op de planeet. De BH RS1 maakt gebruik van alles wat geleerd is van die modellen, maar past het toe op een fiets die ontworpen is om comfortabel en ergonomisch te zijn voor de meeste fietsers.

Koolstof en Integratie in de Nieuwe BH RS1
De BH RS1 begint met een koolstof frame waar alles nieuw is. Voor de constructie ervan is gebruik gemaakt van Performance Carbon Layup koolstof, met een optimale balans tussen lichtheid, comfort en stijfheid. Hetzelfde productieproces dat wordt gebruikt in BH’s competitieframes is toegepast. Het HCIM (Hollow Core Internal Molding) systeem bereikt perfecte afwerkingen, niet alleen aan de buitenkant van het frame, maar ook aan de binnenkant. Dit resulteert in gewichtsvermindering en verbeterde stijfheid.

Integratie is ook een fundamentele pijler geweest in de vernieuwing van de BH RS1. De bedrading loopt volledig intern vanaf het stuur met behulp van het ACR-systeem, waarin BH uitgebreide ervaring heeft. De zadelpenklem is ook volledig verborgen en maakt gebruik van een intern klemmechanisme dat de zadelpen vasthoudt zonder de noodzaak van een hoge aandraaikoppel. Het is een zadelpen die ook aerodynamische lijnen aanneemt.

In de zadelpen kunnen we het Planck achterlicht installeren, dat perfect integreert in zijn lijnen en eenvoudig te installeren is dankzij een magnetisch systeem. Het is een essentieel accessoire voor veilig rijden.

In deze integratielijn heeft de BH RS1 het gebruik van wiel snelspanners met verborgen hendels aangenomen, de Hidden Quick Lever, die een gereedschapsvrije opening mogelijk maken terwijl een schone esthetiek behouden blijft en een aerodynamische verbetering wordt bereikt.

Van de rest van het frame valt het gebruik van een 86mm brede BB368EVO trapas op, wat cruciaal is voor het bereiken van een ontwerp dat stijfheid biedt aan het trapasgebied, een cruciaal punt in alle racefietsen.

Aerodynamica op het Hoogste Niveau
De nieuwe BH RS1 heeft aerodynamica omarmd als een basiselement van zijn ontwerp. De vormen van elke buis zijn bestudeerd om de beste aerodynamische efficiëntie te bereiken, waarbij de Kamm Tail-vorm wordt belichaamd die wordt gebruikt in de buizen van het concurrentiemodel Aerolight, wat ervoor zorgt dat de lucht stroomt zonder drukzones te genereren. Het resultaat is een aanzienlijke aerodynamische winst, wat zich vertaalt in hogere snelheid met dezelfde wattage toegepast op de pedalen.

De Aero-vork heeft een wielruimte van 32 mm en meer ruimte om de luchtstroom te vergemakkelijken. Zijn vormen geven karakter aan de BH RS1 en passen perfect bij de lijnen van de rest van het frame.

Essentieel Comfort
We praten over aerodynamica, integratie, koolstof… dezelfde aspecten die BH’s meest racende fietsen doen schitteren. Maar in dit geval neemt de RS1 een specifieke geometrie aan om het hanteren comfortabel te maken voor de meeste gebruikers. De voorkant is hoger opgeheven dankzij een hogere stuurbuis, wat een comfortabele positie mogelijk maakt met behoud van een race-esthetiek. Achteraan is gezocht naar compromissen tussen behendigheid, snelle reacties en veiligheid. Dit maakt de BH RS1 een fiets die hoge prestaties en comfort combineert. Het is een ideaal wapen voor lange dagen in het zadel, langeafstandsevenementen en intense weekendritten.

Prijzen van BH RS1
De BH RS1 2024 komt op de markt met 4 verschillende configuraties, met een startprijs van €3.999.